نوشته شده توسط : hossein

همانطور که میدانید برق یکی از مهمترین انرژی های موجود در دنیای مدرن امروزی می باشد به طوری که اگر به طور موقت در کلان شهر را قطع شود، مشکلات بزرگی برای شهر ها پیش میاید. برای کنترل و استفاده از برق نیاز به تجهیزات برقی می باشد. یکی از مهمترین تجهیزات برقی که در مدار های برقی و تابلو برق کاربرد دارد ، اینورتر می باشد. در راستای اهمیت اینورتر ما مطلبی در مورد چیستی اینورتر و انواع آن تهیه و منتشر کردیم. در ادامه با ما همراه باشید

اینورتر

در ابتدا لازم است بدانید دستگاه اینورتر با نام های دیگری همچون درایو، کنترل دور موتور، VFD و… نیز شناخته میشود. در لغت اینورتر به معنای مبدل می باشد که قابلیت تبدیل فرکانس و سطح ولتاژ به فرکانس و سطح ولتاژ دلخواه دارد. اینورتر این فرآیند را توسط تقویت کننده ها انجام میدهد به طوری که برق AC خروجی را با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز کاربر تامین و تولید میکند. به زبان ساده تر اینورتر یک دستگاه الکترونیک قدرت است که به وسیله آن میتوان سرعت موتورهای الکتریکی را کنترل کرد. همچنین اینورتر می تواند جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند.

تاریخچه اینورتر

در سال ۱۹۲۵ فردی به نام دیوید پرینس یک مقاله با عنوان اینورتر چاپ کرد که نتوان آن را نخستین فردی دانست که واژه علمی اینورتر را مطرح کرده است. اینورتر قبل از مقاله دیوید پرینس موجود بود اما با نام های دیگری شناخته می شد. همچنین ممکن است کسانی دیگر تیز در ارائه اینورتر سهیم بوده باشند اما اطلاعاتی از آن ها موجود نمیباشد.

برای مطالعه ادامه مقاله "اینورتر چیست؟" به سایت پیزو الکتریک مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: اینورتر, برق صنعتی, پیزو, پیزو الکتریک, اینورتر صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: